Nvidia, Yaklaşan Game Ready Sürücüsünde AI-Powered DLDSR’yi Duyurdu

Nvidia, AI destekli Dynamic Super Resolution (DSR) özelliğinin yanı sıra birkaç yeni grafik geliştirmesi içerecek olan Game Ready Sürücüsünü duyurdu. Deep Learning Dynamic Super Resolution (DLDSR), Nvidia Kontrol Panelinde bulunan DSR seçeneğinin yapay zeka ile geliştirilmiş bir versiyonudur. Nvidia, web sitesinde “DLDSR, sonucu akıllıca monitörünüzün çözünürlüğüne indirmeden önce oyunu daha yüksek, daha ayrıntılı çözünürlükte işler” dedi.

Nvidia’ya göre, DLDSR’nin altörnekleme yöntemi ve yapay zeka, normal DSR’ye göre sırasıyla daha az girdiye ve gelişmiş görüntü kalitesine izin verir. Bu nedenle, DLDSR 2.25X’in görüntü kalitesi, DSR 4X ile karşılaştırılabilir ancak performansı artırılmış olacaktır. DLDSR, Nvidia’nın RTX grafik kartlarında bulunan Tensör Çekirdeklerini kullanacak ve “çoğu” oyun için çalışacak şekilde ayarlandı. (DSR ile olan deneyimimize dayanarak, masaüstü çözünürlüğünüzde otomatik olarak oluşturulan hiçbir şey muhtemelen düzgün çalışmayacaktır.)

Nvidia ayrıca ReShade Işın İzleme Filtresi’nin yazarı Pascal Gilcher ve modlama topluluğunun diğer üyeleriyle birlikte GeForce Deneyimi aracı için üç yeni Serbest Stil filtresi üretmeye yönelik ortak çabalarını duyurdu:

“SSRTGI (Screen Space Ray Traced Global Illumination), genel olarak “Ray Tracing ReShade Filter” olarak bilinen daha fazla derinlik ve gerçekçilik duygusu yaratmak için favori başlıklarınızın aydınlatmasını ve gölgelerini iyileştirir. SSAO (Screen Space Ambient Occlusion), özellikle loş ışıklı ortamlarda, 3B nesnelerin kesişme noktalarının yakınındaki gölgelerin görünümünü vurgular. Dinamik DOF (Depth of Field), oyununuza daha sinematik bir gerilim hissi vererek, sahne içindeki nesnelerin yakınlığına dayalı olarak bokeh tarzı bulanıklık uygular.”

Nvidia, Gilcher’ın yeni değiştirilmiş SSRTGI filtresini DLDSR ile birlikte kullanmanın Prey gibi klasik oyunların “remaster deneyimini” üretebileceğini söylüyor.

En üstteki görüntü, 108 FPS’de DSR 4K>1080p ve 143 FPS’de DLDSR 2.25X 1620p>1080p’de çalışan görüntülerin yanında yerel 1080p ve 145 FPS’de çalışan Prey’i gösterir. DLDSR’nin duyurusu, birkaç hafta önce AMD’nin Radeon Super Resolution teknolojisinin taklidinin ardından geldi.

Hem DLDSR hem de yeni Freestyle filtrelerinin, 14 Ocak’ta piyasaya çıkacak olan Game Ready Sürücüsüne gelmesi planlanıyor.

Kaynak: 
Tom's Hardware

Yazar Hakkında

Back To Top